Foto: Patrik Lindgren

Audi quattro A2

Teknikens Värld

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Tapio Laukkanen på första test­repan. Respektingivande bakdel.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

En ur-quattro i sitt rätta element. På snöblandad grusväg i högt tempo.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

En så kallad ”ur-Johan” i sitt rätta element – i bekvämt energisparläge.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Bageutrymmet upptas till största delen av en 55 liters säkerhetstank att frakta bensinen i.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

5 cylindrar, KKK 27 turbo och Bosch elektroniskt insprut är lika med 467 hästar och 670 Nm.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Tätstegad tävlingsväxellåda är bra att ha om det ska gå både fort och vara hållbart.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Fredrik Donner diskuterar senaste testrepan med testförare Laukkanen.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!