Henk de Boer i sin Panoz ChampCar.

Niki Laudas rekord på Anderstorp slaget

Teknikens Värld

Henk de Boer i sin Panoz ChampCar.

I går på TV, nu framför dig på ett pekfingers avstånd.

Formel 1-bilarna i EuroBOSS-serien är strippade på elektronik men motorns arbete granskas i detalj via skärm.

Denna Formel 1-Zakspeed hade kvar sin originalmotor på 1,5 liter och tuboassistans.

I pauserna rullades Johan Rajamäkis dubbelsitsiga formelvagn F1X2 fram...

... för att ta sig runt den 4 025 meter långa Grand Prix-banan.

Bilarna må ha känts high-tech men atmosfären var på klubbnivå.

Svenskhoppet Johan Rajamäki fick inte sin Jordan Formel 1-bil klar och ställde upp i en Dallara/Nissan ämnad för World Series.

Jürgen Lohmann hade det kämpigt, näst sist i första racet och bröt på varv sex i det andra.

Marjin van Kalmthout tar sikte på södra kurvan.

Rekord på banan men knappast på läktaren.

Glöm Lauda, Marjin van Kalmthout är ny banrekordhållare.

Arno Smits onekligen nöjd med Marjins resultat.

Podiet efter race två: Marjin van Kalmthout, Johan Rajamäki och K-H Becker.

Mika Salos gamla Formel 1-vagn rattades i helgen av Scott Mansell. Något mer än kval blev det dock inte.

Vinnarbilen. Aerodymaniken är hämtad från 1993 ochh 1994 men bilen är från 1997.

Sören Tryggs Lola GTD70 i supportklassen ModSport var en publikfavorit.

Povl Barfods superfina GRD/Lotus Formel 3 från 1973 väckte habegär.

John Fredriksen försökte sälja sin kraschade framvinge.

Johan Rajamäki vann Interserien, EuroBOSS-seriens föregångare, 1994.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Teknikens Värld + verktygsset & pläd för endast 149 kr. Köp nu!