Foto: Glenn Lindberg

Porsche 911 GT3 Cup provkörning

Teknikens Värld

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Redaktionschefen trängde sig framgångsrikt i kön fram till första körpasset i nya Porsche 911 GT3 Cup.

Foto: Glenn Lindberg

Tio centimeter längre axelavstånd gör underverk för spårstabiliteten.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Den nya Cup-bilen drivs än så länge av samma 3,8-litersmotor som 997-versionen.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Frambromsarna har sexkolvsok och ventilerade broms­skivor i stål som mäter 380 millimeter i diameter.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Racerstol med hög hållfasthet. Och jo, Engström tog sig både i och ur.

Foto: Glenn Lindberg

Bakom den tunna ratten finns paddlar som styr växellådan.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Stapeln nere till höger visar hur du ligger till jämfört med idealtid per varv.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

I stället för stereo finns ett gäng vippströmbrytare som Engström inte får röra.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Porsche-expert Magnus Karlsson försöker lära Engström att inte krocka.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

En avmätt tumme upp betyder att det här är den roligaste bilen Marcus har kört.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!