Foto: Johanna Stjerna / Teknikens Värld

Sol-och-vårad av Citroën

Mikael Stjerna känner sig lurad av sin franska kärlek.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Jag har alltid gillat Citroën. Gillat den kreativa galenskapen parat med en dos sunt förnuft. När förra chefen Linda Jackson ville förnya varumärket tänkte hon inte i termer av ”dynamiska köregenskaper”. I stället lanserades det inte särskilt uteslutande varumärkeskonceptet ”feel good”. Jag intervjuade henne när hon var ny på chefsposten och frågade henne vad Citroën menade med ”feel good”. Linda Jackson svarade att det gällde hela bilägandet, bilarna skulle vara prisvärda, sköna och komfortabla att köra, billiga att underhålla på verkstäderna. Som ägare skulle man må bra – ”feel good”.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!