Foto: Linus Pröjtz

Provkörning av Audi A6 55 TFSI e quattro

Med drivlinan från Q5 laddhybrid har nu även A6 gått och blivit laddhybrid. Med hög effekt och lång elektrisk räckvidd ser den ut att bli en eftertraktad konkurrent till BMW och Volvo. Men varför så dyr?

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Audi har varit snabba med att elektrifiera delar av sitt modellprogram. Lilla A3, ganska stora Q5 och jättestora Q7 och A8 har funnits i laddhybridutförande ett tag, men det finns luckor. Vi väntar till exempel fortfarande på att mellanklassaren A4 ska få en elmotor och ett laddbart batteri. När en sådan kommer vet vi fortfarande inte.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!