Foto: Glenn Lindberg

Provkörning av BMW X5 M50d

Man kan beskylla BMW för att vara aningen tondöv. BMW X5 M50d har en 400 hästkrafter stark dieselmotor med hela fyra turbo. Lirar kanske inte helt rätt i samhällsdebatten – men med det sagt, den är också väldigt väldigt bra.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Det är lika bra att börja med det göttigaste: vad har BMW och Bugatti gemensamt på dagens bilmarknad? Har du läst ingressen vet du redan svaret. De är de enda två bilmärken i dag som under huven erbjuder inte två, inte tre – fyra! – turbosnurror i sina produktionsbilar. Bugatti lyckades redan 1991 att stoppa in fyra turboaggregat i supersportbilen EB 110, de gjorde samma sak med efterträdaren Veyron, och nu senast i Chiron.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Teknikens Värld + verktygsset & pläd för endast 149 kr. Köp nu!