Ford F-150 är byggd för att användas hårt. Foto: Patrik Lindgren / Teknikens Värld

Provkörning av Ford F-150 Ti-VCT V8 Supercrew Lariat

Nya Ford F-150 är här i sin fjortonde tappning sedan 1948. För första gången finns den som helt elektrifierad men i dag kör vi jänkepickupen med klassisk femliters V8.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Det är inga problem att hitta bilen på stormarknadsparkeringen då motorhuven på nya Ford F-150 sträcker sig högre än taket på de flesta andra bilar. Dessutom fyller den med råge ut den trånga parkeringsrutan med sina 203 centimeter på bredden och 589 på längden, nästan en meter längre än vanliga parkeringsrutor. 

Tur då att den är välutrustad med kameror åt alla håll som underlättar manövreringen. På den tolv tum stora pekskärmen i mitten av instrumentbrädan visas en radda olika kameravinklar. Det går att få en närbild av olika hörn om man verkligen behöver tråckla sig genom trånga utrymmen, och de flesta utrymmen har en tendens att bli trånga bakom ratten i F-150.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!