Väguppträdandet är bra utan att bjuda på några överraskningar. Bekväm och välbalanserad. Foto: Volkswagen

Provkörning av Volkswagen Golf eHybrid

Äntligen kommer Golf som laddhybrid utan att försöka vara sportbil. GTE lever vidare, men eHybrid är det nya alternativet för den som bryr sig mer om räckvidd än sportiga köregenskaper.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Precis som vanliga Golf ser inte nya Golf eHybrid mycket ut för världen. Skillnaden mot föregående generation syns mest på den lägre nosen, annars är det invändigt de största förändringarna har skett. Utvändigt särskiljer laddluckan på vänster framskärm eHybrid mot vanliga Golf. eHybrid saknar de blåa detaljerna som tidigare fått Volkswagens laddhybrider att sticka ut. De blåa detaljerna är exklusiva för GTE-modellerna. Parallellt med eHybrid lanseras just Golf GTE som ett sportigare alternativ med 245 hästkrafter. Ett hästkraftsantal som speglar det i Golf GTI.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!